2 Aralık 2011 Cuma

Bir çok şeyi hayal ettim aslında

Bir çok şeyi hayal ettim aslında, (20.01.2011)
Bir çok şeyi hayal ettim aslında, çok küçükken başladı hayal etme alışkanlığı. Küçükken hep yaşadığım sıkıntılarda, bu sıkıntıları büyüyünce çözüeceğimi düşünürdüm. Mahalledeki büyük çocuklardan büyüyünce korkmayacaktım ve onları artık dövebilecekim. Büyüdüm ama... değişmedi.
Hala beni korkutan büyük çocuklar vardı, dövemeyeceğim. Tek değişen şey, onlardan korkmanın yanında acıma duygusunun da gelişmesi oldu.  Büyümek istedim hep, kariyerimin büyümesini, vücudumun büyümesini, mal varlığımın büyümesini... Şanslıydım hep büyüdüler, büyüdükçe de hep mutlu olduğumu sandığım bir kısr döngü içerisine girdim. Çözdüğüm her küçüklük düğümü, yeni büyükleri görmemi sağladı. Ve yeni hırslar edinmemi.
Aslında sonu yoktu büyükleri görmenin. Ya da beni küçültenin büyükler olduğunu düşünmenin...
Çok geçmedi çevremi değil, fiziksel özelliklerimi değil gerçekte içimi, düşündüklerimi, öğretilerimi değiştirmem gerektiğini anlamam.
Yaşadığım her gün biraz daha bana öğretilenlerin yanlış olduğunu ve aslında büyümemin gerekmediğini anlamama yardımcı oldu.
Şimdi önemsediğim şeyler hep gerçekten istediğim şeyler, çünkü kendimi daha fazla tanıyorum ve bu tanıma yolculuğu hiç bitmeyecek. Başkaları için değil kendim için yaşıyorum.
Bizim kendi içimizden olan gurumuz Yunus Emre'nin mısralarını şimdi daha iyi anlıyorum. Yıllarca okuduğumu zannetmişim.

İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır
Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru ekmektir
Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere gelmektir
Dört kitabın mânâsı
Bellidir bir elifte
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır
Yiğirmi dokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Mânâsı ne demektir
Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir
http://www.solaunitas.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder